Geen enerverende treinreis

Kate 20 augustus 2018
We, mijn vrienden en vriendinnen van een leesgroep, lezen vaak boeken die ook verfilmd zijn.
Eerst boek, met hapjes en drankjes; dan film met hapjes en drankjes ...
Een aantal vond dit wel een leuk boek, maar ik behoorde helaas tot de club die er niet warm of koud van werd. Erger: ik betrapte me er net op dat ik moest nadenken of ik 1 of 2 sterren zou geven.
Ja - dit boek was een hype toen het verscheen; maar tegenwoordig is marketing en sales in de uitgeverswereld belangrijker dan een geweldig boek.
Qua spanning, niveau, karakters: nou niet echt indrukwekkend. Ja - er zit een 'twist in the tale", maar dit is niet één van die detectives of thrillers die je uit moet lezen, die je niet neer kan leggen. Nee - meer zo'n veertig-in-een-dozijn verhaal.
Waarschuwing van de leesclub: de film is niet overtuigend voor Engelsen en mensen die gewend zijn met een trein door de UK te reizen. Anderen waren er ook niet van onder de indruk.
Als je twijfelt tussen boek en film: dan het boek.

Meer recensies van Kate