Een encyclopedie - geen leesboek

Kate 10 mei 2019
Dit is geen leesboek, maar een encyclopedie. Het is een naslagwerk met korte beschrijvingen van praktisch alle uitgaven in de Penguin Classics reeks.
Leuk als je even niet online kan en een uitgave of korte samenvatting oid nodig hebt. Of om af en toe in te neuzen op een regenachtige middag.
Maar wat is het nut van een pil van ongeveer 3 cm dik, als je online de website van Penguin kan gebruiken en daar in de classics of andere reeks kan zoeken? Alleen als een boek niet meer gedrukt wordt ... kan je in dit boek een korte samenvatting vinden, de cover bekijken - iets meer te weten komen.
Interessant voor een fan en verzamelaar van Penguin Classics zoals ik, maar tja ... Ik zou dit niet snel aanschaffen en heb het bij mijn bibliotheek gevonden.
Nee - heb voor deze recensie niet het boek van voor naar achter stuk gelezen ... Doe je dat met een encyclopedie, naslagwerk, soort woordenboek met plaatjes? Wat ik wil weten, vind ik op de Penguin website.

Meer recensies van Kate