Een ernstige tegenvaller

Kate 28 juni 2019
Echt, ik keek er naar uit dit non-fictie boek te lezen. Archeologie, geschiedenis, de klassieke wereld: dat boeit mij. Dus bracht ik het geduld op om maanden te wachten en werd vervolgens ernstig teleurgesteld. Hier had ik absoluut meer van verwacht.

Helaas: oersaai! Helaas: een van die boeken die de gevelde bomen voor het papier niet waard is. Wellicht dat het iets is voor gespecialiseerde wetenschappers die bronnenonderzoek doen of zo?

De auteur citeert eindeloos uit bronnen en dat zou nog niet eens erg zijn, maar hele paragrafen bladzijde naar bladzijde? Het maakt in ieder geval één ding duidelijk: er zijn over dit onderwerp voldoende boeken geschreven en daar zitten ongetwijfeld veel leesbaarder geschreven, veel boeiender, veel toegankelijker exemplaren tussen.

Wellicht iets als je onderzoek doet naar de Bronstijd en handel, havens, piraterij, varen in de Aegeische zee - maar anders gewoon laten liggen. Pak liever iets van Michael Wood of één van de anderen, die serieus onderzoek koppelen aan vlot geschreven verhalen.

Meer recensies van Kate