Eén van mijn favoriete boeken!

kee2 19 juni 2019
Met een diepe zucht heb ik dit boek weggelegd.
"Aan het einde van de wereld" heeft me echt opgeslokt.
Leni van 13 gaat voor de zoveelste keer met haar ouders verhuizen. Naar Alaska dit keer, nadat haar vader een brief heeft ontvangen waarin staat dat hij een stuk grond heeft geërfd. Haar vader is ervan overtuigd dat dit hun gezin gaat helpen.
Leni's vader heeft gevochten in Vietnam en is met een zwaar trauma thuisgekomen. Hij heeft vaak nachtmerries en reageert zijn onmacht af op zijn vrouw.
Zonder veel voorbereiding vertrekken ze naar de Last Frontier, een onherbergzaam stuk natuur waar geen electriciteit, kraanwater of wat voor voorziening dan ook is.
Ze worden opgenomen in de kleine gemeenschap, waar iedereen lange dagen maakt om voorbereid te zijn op de lange winter.
In het begin lijkt het de juiste plek voor hen, ze vinden er hun draai en werken hard. Maar naarmate de winter dichterbij komt en de duisternis intreedt, treedt ook de duisternis weer terug in de vader van Leni.

Een prachtig boek over het rauwe leven in Alaska, over vriendschap, over huiselijk geweld en over liefde. Een echte must read!!!!

Meer recensies van kee2