Deel één, Duizend Hoog, vond ik echt tof. Ik had dan ook EINDELIJK tijd om in dit deel te beginnen en ik ging er helemaal voor zitten.

Je leest vanuit een aantal bekende perspectieven in dit deel, maar er is ook een nieuw personage bij gekomen. Haar naam is Calliope. Een meester dievegge met veel geheimen en een flinke dosis schijt, om het maar zo te noemen. Calliope weet zich dan ook al snel een weg te banen in het leven van Avery, Riley, Watt en Leda en zorgt voor flink wat opschudding. Let the drama begin.

Er is een heftige ontknoping geweest in deel één, waar alle personages nog last van hebben. Er zijn heel wat geheimen ontstaan die iedereen stuk voor stuk kapot kunnen maken. Alle vier de jongeren vechten er dan ook hard voor om deze geheimen diep begraven te laten zijn, en de een gaat hier verder in dan de ander.

Ik moet zeggen, het was even wennen en vooral weer even flink nadenken wat ook alweer ieders verhaal was, maar ik zat er al weer snel in. Calliope maakt al snel haar entree en het is duidelijk dat zij altijd alles krijgt wat ze wil, of dat nu vrijwillig is of onder dwang. Het is een leuk personage om over te lezen. Ze is nogal een oppervlakkige uberbitch die alleen denk aan geld, stelen en manipuleren, maar dat zorgt voor de nodige afwisseling in het verhaal. Maar niets is wat het lijkt, ook Calliope heeft de nodige zwarte bladzijden in haar leven waar ze mee moet leren dealen.

Verder had ik eigenlijk geen idee waar dit verhaal naar toe ging, waardoor het soms wat langdradig leek. In het eerste deel begin je met een spannende scene en wéét je dat het boek je precies gaat vertellen hoe het zover was gekomen. Maar ook de flaptekst maakte me niet veel wijzer wat nu eigenlijk de rode draad was van het verhaal. Dit maakte dat ik het boek gemakkelijk aan de kant kon leggen.

Na heel wat bladzijdes en hoofdstukken lijkt er wat schot in de zaak te komen en lijk ik langzaam te begrijpen wat de bedoeling is. De flaptekst vond ik nogal misleidend, want de personages worden niet overduidelijk in de gaten gehouden (ik merkte er vrij weinig van) en er gebeurt óntzettend veel. Denk aan drama op school, met exvriendjes, met leraren, vriendschappen die kapot zijn gegaan of gewoon illegale praktijken, waardoor alles nogal door elkaar loopt.

De laatste hoofdstukken gaan wel heel snel en dan vallen alle stukjes op hun plek. Hierdoor ben ik toch weer geprikkeld om deel drie te gaan lezen, en ik hoop dat dit een knallend einde gaat zijn.

Reacties op: Duizelingwekkend

Duizelingwekkende hoogte - Katharine McGee
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 26,99 Bestel het e-book € 9,99