Supernova

Kelly 16 juni 2019
Let op, deze recensie bevat spoilers voor boek één in de Renegade trilogie, Wilder.

Het was even wennen om niet vanuit het perpectief van Wilder en Leah te lezen, omdat ik me nogal aan deze twee had gehecht. In dit boek lees je vanuit het perspectief van Renegade nummer twee, Nova (oftewel Landon) en zijn one who got away, Rachel, Leah’s beste vriendin.

Dit boek gaat verder waar Wilder is gestopt. Rachel, de beste vriendin van Leah is aan boord gestapt van het cruiseschip waar zij een jaar lang samen studeren. Maar behalve Leah, zijn ook de Renegades aan boord. Dat is een groep mensen die de gekste stunts uithalen. Dit én hun leven aan boord wordt dan ook continue gefilmd. Leah is gevallen voor Wilder, een van de Renegades. Dit was dus Rachel haar ex, die zij heeft bedrogen met Landon, a.k.a. Nova. Wilder heeft Landon toen voor een ultimatum gesteld: hij moest of Rachel verlaten, of de Renegades. Wegens verschillende omstandigheden (deze wil ik niet spoilen, je leest al een klein beetje hierover in deel één) heeft Landon voor de Renegades gekozen. Rachel is achtergebleven met een gebroken hart en een gebroken ego.

De aantrekkingskracht tussen deze twee valt echter niet te ontkennen, zelfs niet door Rachel. Rachel worstelt met haar gevoelens voor Landon en met wat hij haar heeft aangedaan. Zij kan hem niet vertrouwen, omdat hij haar al eens als een baksteen heeft laten vallen. Landon zet dan ook alles op alles om Rachel weer voor zich te winnen, maar dit gaat met babystapjes. Daarnaast werkt Landon’s reputatie als casanova niet echt mee. Na zijn breuk met Rachel heeft hij alles mee naar bed genomen wat hij kon krijgen, om het gat in zijn hart te vullen. Rachel daarentegen is erg hard en gereserveerd geworden.

Rachel en Landon zijn twee compleet andere personen dan Leah en Wilder, waardoor je een hele andere leeservaring hebt in dit verhaal. Dit verhaal is wat grover, de seksscènes zijn wat explicieter en dit past heel erg goed bij Rachel en Landon. Leah is namelijk een stuk zachter en preutser dan Rachel, en Wilder is ook een stuk rustiger dan Landon. Hierdoor heb je niet het idee dat je hetzelfde verhaal in dezelfde setting leest. Nee, je leest een ander verhaal in dezelfde setting en dat maakt dit deel juist heel interessant en verfrissend. Je merkt echt dat dit twee andere personages zijn.

Net als in Wilder, komen in Nova weer dezelfde personages voorbij. Zelfs de side characters hebben ook in dit deel weer een uitgesproken persoonlijkheid en spelen op bepaalde punten een belangrijke rol. Dit vind ik erg knap gedaan.

Naast het liefdesverhaal van Rachel en Landon, gebeurt er natuurlijk nog veel meer. De stunts van de Renegades zorgen voor de nodige actie, en Rachel gaat opzoek naar het weeshuis waar zij is geadopteerd door haar ouders. Haar ouders zijn trouwens ook nog een dingetje, want die vinden Landon verschrikkelijk. Er zijn meer geheimen binnen haar familie dan Rachel ooit voor mogelijk heeft gehouden en naast alle drama met Landon krijgt zij het ook daarmee flink te verduren…

Kortom, ook dit deel van de Renegades leest heerlijk weg. Nova zorgt er, net als Wilder, voor dat je wilt reizen naar prachtige plekken met zon, een blauwe zee en witte stranden met je (vakantie)liefde. De emoties zijn rauw en realistisch. Ik voelde het.

Meer recensies van Kelly