Voor de fans

Kelly 16 juni 2019
Nou, dit boek verteld dus hoe het onze favoriete personages verging vóórdat Jason Blossom stierf. Je leest over Betty in LA, Jughead die zijn vader kwijt aan het raken is, Veronica als IT girl in New York voordat haar vader werd opgepakt en over Archie die valt voor de betovering van zijn muzieklerares.

Betty loop stage in LA bij een tijdschrift. Betty heeft het wel naar haar zin, zo probeert vooral Archie te vergeten, op wie ze verliefd is. Het doet haar wel pijn dat dit de eerste zomer is dat Archie, Jughead en zij niet samen doorbrengen. Maar gelukkig gebeurt er in LA van alles om haar bezig te houden, zoals knappe surfer dude die plots haar leven binnen valt.

Veronica is druk bezig het grootste feest van het jaar te organiseren, alleen zijn de mensen om haar heen met hele andere dingen bezig. De mensen om haar heen die ze haar beste vrienden noemde, zijn toch niet zulke goede vrienden als ze dacht. En als dan ineens de kranten vol staan met het schandaal rondom haar vader, stort Veronica’s wereld in.

Jughead is eenzaam. Betty is in LA en Archie lijkt hem te ontlopen. Zijn moeder en zusje zijn net vertrokken en zijn vader is alles behalve zijn vader. Gelukkig is Pop’s er nog, maar hij voelt zich meer een buitenstaander dan ooit, vooral nu zijn vader ook nog eens over heel wat zaken blijkt te liegen.

Archie werkt deze zomer bij zijn vader, maar raakt in de ban van een vrouw waar hij beter ver bij uit de buurt zou moeten blijven.

Dit boek is echt een musthave voor iedere Riverdale fan. Ik vond het ook erg tof om dit boek te lezen. Je leest vanuit vier perspectieven en je hóórt de personages in de woorden die je leest. Ik vind dit boek erg goed geschreven, vooral vanuit de perspectieven van Betty en Veronica. Je merkt hoe Betty getriggert wordt en hoe haar personage gevormd wordt tot hoe ze is in de serie, je leest de vage berichtjes van Polly en hoe Polly en Jason ook met elkaar appen.
Vooral de verhaallijn van Veronica vind ik erg interessant, omdat zij natuurlijk een ontzettende smak heeft gemaakt met haar moeder toen Hiram werd opgepakt. Ik snap nu ook heel goed wat Veronica in de serie bedoelde met ”ik ben niet meer zo een meisje”.

De verhaallijnen van Archie en Jughead vind ik zelf wat minder. Er komt niet echt veel nieuwe of verdiepende informatie uit naar voren, ik snap nu alleen beter waarom Jughead zo boos was op Archie in het begin van de serie. Deze verhaallijnen hadden wat verdiepender gemogen, net als bij Veronica en Betty. Dat is de reden dat ik dit boek 4 sterren geef.

Kortom: het is een heerlijk boek met leuke background information en onmisbaar in je kast als je een Riverdale fan bent!

Meer recensies van Kelly