Wilder

Kelly 16 juni 2019
Wilder verteld het verhaal van Leah en Paxton Wilder. Leah besluit om haar verleden achter zich te laten en op een cruise te gaan studeren. 9 maanden op zee met allerlei andere studenten volgepakt met lessen en veldexcursies. Dit kan Leah zich alleen veroorloven als zij bijles gaat geven aan een andere student, en dat is Paxton Wilder. Paxton is lid van de Renegades, een groep jongeren die een Youtube kanaal hebben en allerlei stunts uithalen en dit vastleggen. Wilder is dus niet alleen gevaarlijk bezig, hij is ook nog eens gevaarlijk lekker. Hij maakt iets los in Leah wat zij diep heeft begraven de afgelopen twee jaar, en Leah maakt iets los in Wilder wat hij nog niet eerder heeft gevoeld. Ze proberen hun relatie zakelijk te houden, maar al snel blijkt dat dit niet mogelijk is. Alleen hebben beiden zo hun demonen, zijn zij sterk genoeg deze te overwinnen zonder elkaar te verliezen?

Oh, wat heb ik genoten van dit boek! Je leest dit boek vanuit de perspectieven van Paxton en Leah, wat dimensie geeft aan dit verhaal. Jij kent uiteindelijk een deel van hun geheimen, maar je voelt ook de frustratie van de ander, omdat zij geen flauw benul hebben van wat er speelt. Hierdoor begrijp je het gedrag van Leah, die erg aftastend en voorzichtig is en het gedrag van Paxton, dat nogal wild en chaotisch kan zijn.

De personages zijn erg levendig. Leah heeft haar geschiedenis met de bijbehorende onzekerheden en grenzen maar kan zich wel laten gaan. Ze verlegd haar grenzen op verschillende manieren en dit is voor haar zowel een verlichting als een gevecht. Paxton daarentegen weet wat hij wil, is goed in wat hij doet en probeert niet te veel stil te staan bij de dingen die hem zijn overkomen. Paxton wordt uitgedaagd wat langzamer te gaan, terwijl Leah wordt uitgedaagd wat sneller te gaan. Twee totaal verschillende mensen met totaal verschillende behoeftes in het leven. Dit zorgt voor een interessante dynamiek tussen de twee hoofdpersonages.

Doordat de Renegades best wel close en al heel lang bevriend zijn merk je ook dat de onderlinge dynamiek heel erg interessant is en dat ieder lid ook zijn of haar eigen verhaal heeft. Zo heb je Rebel en Nova (waar de andere twee boeken in deze reeks ook over gaan) die zelf een heel eigen karakter en rugzakje hebben, wat ook weer in verband staat met elkaar. Dit zijn allemaal triggers waardoor je heul erg graag door wilt lezen. Ik ga er spontaan Brabants doorschrijven.

De Renegades en de stunts die ze uithalen zorgen ook voor spanning en de nodige drama en de omgeving waarin het verhaal zich afspeelt zorgt ervoor dat je zin hebt om op vakantie te gaan en een (vakantie)liefde aan de haak te slaan. Paxton is to die for en Leah verdient een dikke knuffel (maar ook zij is best wel bad ass!).

Wat ik wel erg fijn vond (al ben ik er echt niet vies van) is dat de intieme scenes niet overheersen en niet super expliciet zijn beschreven. Niet iedereen houdt hiervan, dus ik vond dit zeker het benoemen waard!

Kortom: dit is een NA waar je het warm van krijgt, vol dynamiek, spanning en mooie mannen in een prachtige setting. Ik kijk al uit naar de andere delen!

Meer recensies van Kelly