Kim 19 maart 2014
Ik heb altijd gedacht Thomas Olde Heuvelt een fantasy boeken schrijver was, maar toen ik zijn boek 'Leerling Tovenaar, Vader en Zoon' uit had bleek dat toch niet zo te zijn. Het gaat meer richting het genre horror. Dat is nogal een verschil. Een vergelijking met Stephen King is dan ook snel gemaakt. En dat is een compliment! Ondanks dat maakte ik toch weer de fout met dit boek. Niet dat ik niet graag horror boeken lees hoor, af en toe gaat dat best wel. De boeken van Stephen King heb ik ook bijna allemaal gelezen.

Als je eenmaal begint met dit boek moet je er wel de tijd voor nemen. Je kunt het namelijk niet meer wegleggen. Het lijkt als de vloek van de heks de lezer zelf ook in zijn greep houdt. Het is ontzettend spannend geschreven met een spannende ontknoping. Een sterke maag is ook wel raadzaam er zitten best heftige stukken in. Maar het is het toch wel allemaal waard. Het is een ontzettend goed geschreven boek. Het boek wordt aangeraden voor de 15 plusser. Als je een stoere 15 plusser bent, die van dit soort boeken houdt, dan is het zeker aan te raden. Maar ben je chicklits of zo gewend, dan zou ik dit boek maar even laten voor wat het is. Of beginnen met een iets minder heftig boek.

Meer recensies van Kim