kimmi_ 23 augustus 2013
In het noorden van Ierland worden 2 tiener meisjes vermist. Paula Maguire, forensisch psycholoog, wordt op gevraagd voor deze zaak. Tijdens de zoektocht naar deze meisje stuit Paula op schokkende feiten uit het verleden en of dat niet genoeg ik wordt ze zelf ook geconfronteerd met haar verleden. Een boek met een schokkend en voor mij onverwacht einde. Ik wil zeker het vervolg lezen!
Voor het lezen bekeek ik het boek eens goed. De voorzijde sprak mij erg aan door het kleur gebruik. Wel mis ik het gebruik van hoofdletters in de titel en de naam van de auteur. Verder spraken de teksten: “niets is wat het lijkt… ” en “Niet iedereen die vermist is, is verloden. Niet iedereen die vermist is, wil gevonden worden” mij erg aan. Hierdoor werd ik erg nieuwsgierig naar het verhaal. Wat ik persoonlijk jammer vond was dat er op de achterkant meningen van collega auteurs staan. Hier heb ik persoonlijk weinig mee.
Het verhaal heeft mij vanaf het begin getrokken door de goede uitwerking van personages en verhaal. Alles wordt tot in de puntjes beschreven. Gaan de weg het verhaal leer je Paula beter kennen en net op dat moment doet ze dan iets wat ik niet verwacht had. Hierdoor bleef het verhaal wel aantrekkelijk om verder te lezen. De verhouding privé leven en werk is goed in evenwicht. Het volgt elkaar mooi op.
Al met al vond ik het een goed boek. Het leest goed weg en is lekker spannend. Ik weg in spanning op het tweede boek over Paula Maguire want deze wil ik zeker lezen.

Meer recensies van kimmi_