Verrassende thriller

Sarah Pinborough is schrijfster van thrillers en Ya romans. In ‘Belofte maakt schuld’ zitten alle ingrediënten voor een spannend verhaal.

Het boek gaat over 3 hoofdpersonen Lisa, Ava & Marilyn en een van hen heeft een geheim, maar wie? Het boek wordt vanuit de ik-vorm geschreven. Doordat de schrijfster de naam van de hoofdpersoon boven het hoofdstuk schrijft weet je wel duidelijk over wie het gaat. Het verhaal verspringt van het heden naar het verleden, zodat je een goede inkijk in het leven krijgt. Dit is even wennen, maar uiteindelijk pakt hierdoor het verhaal veel beter Uit. De schrijfstijl is erg plezierig, waardoor ik bleef doorlezen.

Het is een geloofwaardig verhaal over angst, vriendschap, onvoorwaardelijke liefde, verraad en beloftes. Het verhaal triggert je om verder te lezen en je voelt dat het plot naderen. Het plot is verrassend en triest tegelijk. Een belofte moet je naleven toch? Dus dan betaal je ook een hoge prijs.

Meer recensies van Kim van den Boogaart