Overspel....en...Kwijt

Kimmiej89 05 februari 2016
In Overspel leven we mee met Helene. Een upperclass vrouw van 50 die haar leventje prima op de rails heeft. Ze woont in een mooi huis, heeft kinderen en kleinkinderen, een goed huwelijk (op het overspel van haar man na) en werkt regelmatig als vrijwilligster. Ze is het stereotype van de brave huisvrouw. Totdat zij op een dag in gaat op het 'oneerbare voorstel' van een totaal vreemde man. Dit resulteert voor Helene in de meest fantastische sexpartij die ze ooit heeft gehad. Totdat ze even later wakker wordt en haar minnaar dood naast haar ligt...Overleden aan een hartstilstand.
In alle paniek rent Helene het appartement uit. Eenmaal thuis krijgt ze de schrik van haar leven, haar tas ligt nog in de woning! Al snel klopt de politie bij haar aan, maar met een goed verhaal houdt ze die op afstand. Verder weet niemand wat er is gebeurd, dacht ze...
Kort hierop meld zich en jonge dame bij Helene die beweert van alles op de hoogte te zijn...

Het is een vrij dun boek, in een zeer gemakkelijke en vlotte schrijfstijl, dat laatste is met name erg prettig.
Echter mist naar mijn mening het boek alle diepgang. De personages zijn erg oppervlakkig en hierdoor ongeloofwaardig. Hierdoor mis je een verbinding met het boek. Het is mijn eerste boek dat ik lees van de Rosnay en had erg hoge verwachtingen aangezien de schrijfster goed aangeschreven staat. Naar mijn mening is ze met dit boek redelijk de mist in gegaan. Het verhaal had leuker kunnen zijn als er sprake was van meer diepgang en spanning gedurende het verhaal. Helaas, 2 sterren voor overspel.

Meer recensies van Kimmiej89