Koen Chevalier 27 februari 2014
Zielloos is het derde deel in de Jessica Haider serie

Na de moordenaar van haar zoon en een louche diamantair, is het nu een seriemoordenaar die haar aandacht opeist. Deze moordenaar laat het niet na zijn slachtoffers op gruwelijke wijze tentoon te stellen en wanneer een van Jessica's collega's het volgende slachtoffer dreigt te worden, is het de hoogste tijd een tandje bij te steken.

En alsof het niet genoeg is: ook de dood van een kleine jongen roept heel wat vragen op en dient opnieuw onderzocht te worden. En dan is er nog Saligia ... Met een nieuwe opdracht die dichterbij Jessica komt dan ze ooit had kunnen of willen wensen ..

Het is duidelijk: er valt opnieuw heel wat te beleven en Corine Hartman gunt de lezer dan ook weinig of geen rust. Vanaf de eerste pagina wordt de lezer in de wereld van Jessica getrokken en dat zal de volgende 318 pagina's zo blijven.

Beetje bij beetje kom je als lezer meer te weten, waarbij spanning en dreiging steeds nadrukkelijker aanwezig worden. Je kan niet anders dan verder lezen om uiteindelijk, als alles zonder fout zijn plaats heeft gekregen, het boek onthutst dicht te slaan. Want laten we er geen doekjes om winden: Zielloos is mogelijks nog rauwer, harder en gruwelijker dan de vorige 2 delen en zeker geen voer voor tere zieltjes. Voor hen die hier geen problemen mee hebben een absolute must read !

Corine Hartman is in topvorm en profileert zich steeds nadrukkelijker als de (ongekroonde) misdaadkoningin van de lage landen. Heel benieuwd naar wat de volgende delen zullen brengen, maar mag het duidelijk zijn: dit is internationaal niveau !

*****

Meer recensies van Koen Chevalier