De Klauw, Eerste deel van een nieuwe serie!

kouk 07 mei 2016
Dit boek heb ik gelezen voor de #hebbanbuzz.

Op het eiland Semaris, een eiland in het Pelargo archipel wonen Marit en haar autistische broertje Auric.
In hun wereld is magie en kunnen spreuken voor elke prijs worden gekocht & uitgesproken.
De spreuken worden uitgesproken door de Magyckers van het eiland Aimerey.
De Magyckers zijn de enige die de spreuken kunnen uitspreken, maar deze spreuken zijn van korte duur en kunnen niet worden herhaald, doordat ze direct na het uitspreken worden gewist uit het geheugen van de Magycker.
Als de Magyckers naar Semaris toe komen om daar de rotsblokken te vernietigen die De Kloof blokkeren, gebeurd het onmogelijke: De spreuk van de Magycker wordt herhaald.
De paniek breekt uit!
De Magyckers die eeuwenlang de monopolie op magie hebben kunnen niet toestaan dat iemand anders spreuken kan herhalen en openen de jacht op die persoon.
Als Marit en haar broertje erbij betrokken raken, zullen ze moeten vluchten voor hun leven Ze krijgen hulp van een man, maar wat heeft hij te verbergen?

Wat een interessante wereld is dit zeg!
Draken, luchtschepen en magie, combineer dat met actie en je hebt een top verhaal!
De landkaart voorin en de prachtige cover maakt dat dit ook een schitterend boek is om naar te kijken.
Dat Auric autisme heeft zorgt voor diversiteit in dit boek en komt erg realistisch over.
Maar zijn naïviteit en koppigheid irriteerde mij eerlijk gezegd soms wel een beetje, vooral omdat Marit het daar zwaar mee heeft.
Zij zorgt voor haar broertje en wil hem beschermen, maar soms maakt hij de dingen erger.
Auric laat heel moeilijk zijn gevoelens zien, behalve aan zijn troeteldiertje Rolly.
Dat is echt zijn maatje en je ziet ook hoe hoeveel hij om dat diertje geeft..

Doe mij ook maar zo'n Roekil als huisdier! ;)

Er zijn na het lezen van dit boek nog wel wat onbeantwoorde vragen, maar die zullen waarschijnlijk in de latere delen beantwoord worden, omdat ''De Klauw'' het eerste deel van de serie is.
Ik kijk alvast erg uit naar het volgende deel!

Meer recensies van kouk