En maar doorlezen...

02 december 2014
De laatste dagen van Amelia – Kimberly McCreight

Advocate Kate Baron wordt opgeroepen door de kostschool van haar dochter. Ze wordt geschorst vanwege het feit dat ze meineed heeft gepleegd. Er moet een vergissing zijn.
Als ze op de school aankomt wacht haar ander vreselijk nieuws: haar dochter is dood. Ze is van het dak van de school gesprongen. Kate is in shock, dan krijgt ze een sms, haat dochter is niet gesprongen. Het begin van een reeks gebeurtenissen. Is haar dochter nu gesprongen of is er wat anders aan de hand…

Kimberly McCreight is een Amerikaanse schrijfster die aan de universiteit van Pennsylvania rechten studeerde. Ze woont in Brooklyn met haar man en twee dochters. De laatste dagen van Amelia is haar eerste internationale doorbraak. Deze was genomineerd voor een Edgar.

De laatste dagen van Amelia is lekker vlot geschreven. Het boek heeft mij geen moment verveelt, de spanning blijft je vast houden waardoor je graag wilt weten hoe het afloopt.
De hoofdpersoon Kate is goed beschreven waardoor je haar helder voor je ziet. Ook lopen de verhalen in het heden en verleden waardoor de spanning voor de ontknoping toeneemt. Zowel Amelia als Kate vertellen hun verhaal.

Kimberly McCreight heeft met dit boek een prachtige thriller geschreven waardoor je uitkijkt naar haar volgende boek. Van mij mag deze snel komen!

Titel: De laatste dagen van Amelia
Auteur: Kimberly McCreight