Jammer

Kristel 29 juni 2019

DE AUTEUR:
Mariette Zweers 1968, studeerde bedrijfskunde. In 2017 is ze genomineerd voor de schaduwprijs voor beste thrillerdebuut met Maakbaar, tevens uitgegeven door Ambo Anthos. Momenteel werkt zij als docent aan de Rijksuniversiteit in Groningen en combineert dit met schrijven en haar gezin.

THRILLER:
Matthijs, Olga en hun dochter Juliette leiden samen een welgesteld leventje, althans naar de buitenwereld toe. Mathijs werkt bij de directie in een ziekenhuis en verdiend voldoende om als kostwinner voor zijn gezin te zorgen. Maar als op een dag een ongeluk gebeurd waar Juliette het slachtoffer van wordt, komen er dingen naar boven die Matthijs liever verborgen had gehouden. Olga gaat zelf op onderzoek uit wat hij voor haar achterhoud, en gaat hiervoor tot het uiterste om haar gezin te beschermen.

MIJN MENING:
Een verhaal in eenvoudige schrijfstijl, met korte hoofdstukken en korte zinnen, met een lichte spanning die wat op zich laat wachten tot het einde. Wat opmerkelijk is, is dat de hoofdpersonen nogal irritant overkomen en vraag me af of dit de opzet was van de auteur? Je moet niet altijd sympathie voelen voor deze spelers natuurlijk. Ook het feit dat ze niet voldoende zijn uitgediept kan hier natuurlijk in meespelen en kan je je moeilijk in hun gevoelens inleven. De vele onwaarschijnlijkheden en losse eindjes hielden mij tegen om in het verhaal te komen.
RAAD IK DIT BOEK AAN?
Jammer om te zeggen maar neen.

Met dank aan Vrouwenthrillers en Ambo Anthos uitgevers

Meer recensies van Kristel