“Eres una chica chula”

Kristel 05 november 2018
PERSONA.

AUTEUR:
Soraya Vink 1992
Studeerde Spaanse taal en cultuur. In 2017 was zij jurylid voor “De gouden strop” Redacteur bij Hebban en liefhebber van thrillers. Persona is haar debuutthriller bij de uitgeverij Harper Collins.

THRILLER:
“Als ik jouw vertrouw, vertrouw jij mij dan ook?”

Elvira Selas keert na een jaar ondergedoken terug naar Nederland, en kan weer aan de slag bij de afdeling zware criminaliteit. Onmiddellijk wordt zij en haar team geconfronteerd met een dodelijk slachtoffer waarvan de tong ontbreekt. Elvira is niet bepaald een teamspeler, niet uit egoistisch standpunt gezien maar eerder om haar collega’s te beschermen. Want wat deze niet weten is dat Elvira voordien infiltrant was bij een drugskartel, en daar 2 kogels door de borst van Carlos Navas afvuurde en voor dood achterliet. Kan ze deze wereld voorgoed achter zich laten of haalt haar verleden haar in?

MIJN MENING:
Wat was ik benieuwd naar dit boek, had al zulke mooie recensies gezien. Het is niet mijn favoriete leesvoer eigenlijk mafia en drugs maar tjonge wat een debuut. Soraya toont op alle vlakken aan dat ze grondige research heeft gedaan. Het gaat van de geur wanneer ze een wapen heeft afgeschoten, hoe een drugsdeal tot stand komt en hoe drugs in grote hoeveelheden het land kunnen worden uitgesmokkeld. Een aangename spanning was van in het beging aanwezig.
Sommigen zullen Elvira Selas een egotripper vinden maar ik mocht haar wel. Ik zag eerder iemand die alles en iedereen rond haar wilde beschermen al moest ze er zelf voor door een hel gaan.
RAAD IK DIT BOEK AAN?
Jazeker, het is geen alledaagse thriller en ik hou deze schrijfster in de gaten.

MIJN WAARDERING:

Meer recensies van Kristel