Geen thriller

Kwekje 07 maart 2016
wat op de cover staat, dekt redelijk de lading, maar een thriller is dit m.i. niet te noemen.
Het eerste hoofdstuk beschrijft hoe een Romeins schip voor de kust van Engeland dreigt te vergaan en hoe twee van de passagiers ( vrouw en kind) met hulp van de kapitein, toch het vaste land weten te bereiken. Ze komen dan in vijandig gebied...de engelsen zijn in oorlog met hun Romeinse overheersers.
Gelijk daar houdt de zo bekende thriller spanning op.
De vrouw en haar kind worden ontdekt door de Britten en de verwachtingen van de lezer zijn dan gericht op hen. Echter vanaf het tweede hoofdstuk komen ze een hele tijd niet meer in beeld.
De schrijver gaat over tot het uitwerken van een aantal Romeinse personages en de veldslagen die zij leveren. Bloedig en tot in detail beschreven zodat je als lezer wel een vaste maag moet hebben. Knap geschreven, dat wel, want je ruikt als het ware het bloed en het voelt aan of je zelf, vanachter een struik, de veldslag meemaakt. Spannend, voor sommigen wellicht, maar dan niet onder het kopje van een thriller.
De veldslagen worden tot in detail uitgewerkt, evenals de karakters van de personages.
Een oorlogroman met spanning, zou ik dit boek willen noemen, maar wie echt op zoek is naar een thriller, vindt die spanning helaas niet in dit boek.

Meer recensies van Kwekje