Zwijmel, zwijmel, zwijmel

LauLauBooks 19 november 2018
“I will always be your knight, Meghan Chase. And I swear, if there is a way for us to be together, I will find it. No matter how long it takes. If I have to chase your soul to the end of eternity, I won’t stop until I find you, I promise.”

Ik ben echt zo dol op dit boek. Dit is denk ik mijn favoriete deel van de hele serie en ik ben echt dol op deze serie. Meghan en Ash zijn gewoon zo lief stel om over te lezen. Alleen al deze woorden, ik lees dit met zo’n groot zwijmel gevoel, echt zucht, zo romantisch. Ik ben echt zo voor romantiek. Ik ben ook zo blij dat Ash een steeds grote rol in dit verhaal krijgt en dat je steeds meer te zien krijgt van zijn gevoelige kant, en niet alleen de ijzige kant. Romantiek speelt in dit verhaal een best grote rol, het laat dan ook de kracht van liefde zien, dat je meer overhebt als je daarmee je geliefden kunt redden. Maar het draait om meer dan dat.

Het draait ook om vriendschap en daar is Puck het perfecte voorbeeld van. Hij lijkt me echt een goede vriend om te hebben. In voor een grap, maar ook heel trouw. Ash, Meghan en Puck zijn dan ook een perfect trio om over te lezen. Samen met een sarcastisch kat is het helemaal perfect.

Wat ik ook zo fijn vind aan deze serie is de groei van de personages, vooral Meghan. Je leert haar kennen als een onzeker meisje, die niks van de fae wereld begrijpt, maar hoever je in de boeken komt, hoe koppiger ze wordt, hoe meer ze vecht voor wat zij wil. Ze wordt zekerder over haar plek in de fae wereld, en groeit steeds meer in haar rol als leider als prinses. Zij krijgt het onmogelijke voor elkaar. Zij laat de anderen het belang van samenwerking zien, zij laat de kracht van onschuld zien en dat je voor vrede soms offers moet maken. Maar ze laat bovenal zien dat gevoelens, en dan vooral liefde, geen zwakte vormen, maar je alleen maar sterker maken.

Meer recensies van LauLauBooks