Laura Hebban Recensent

Inge Ipenburg was voorheen vooral bekend als actrice, maar debuteerde in 2014 met Het gerecht. In 2015 volgde haar tweede thriller en in 2016 verscheen publiceerde ze een Storytel Original. Daarna bleef het even stil, maar in april 2019 kwam Moordenaarsstorm uit. Het is het eerste deel van het tweeluik Siciliaanse kronieken, waarvan het tweede deel, De mannen vallen, reeds in juni dit jaar zal volgen.

In Moordenaarsstorm maken we kennis met Maxine Steenstra, ook wel Max. Ze geniet van de rust op Sicilië totdat de sirocco, de moordenaarsstorm, opsteekt en ze op haar vaste plek op het strand een dood meisje vindt. De Nederlandse rechercheur Will Heerema is toevallig op vakantie op Sicilië en hij schiet de lokale politie maar al te graag te hulp. Max raakt tevens bij de zaak betrokken als getuige en tolk. Lukt het hen uiteindelijk om de zaak op te lossen?

Het verhaal wordt afwisselend vanuit de perspectieven van Max en Will geschreven, waardoor de lezer beide personages goed leert kennen. De auteur heeft een fijne schrijfstijl en maakt gebruik van korte hoofdstukken, waardoor het boek over het algemeen vlot leest. Op bepaalde punten is het verhaal echter wat traag en zou het wat meer vaart kunnen gebruiken. Ipenburg heeft het luisterboek zelf ingesproken, wat erg prettig luistert en zeker toegevoegde waarde heeft.

Moordenaarsstorm is dan ook geen razend spannende thriller, maar een thriller waarbij veel werk is gestoken in het neerzetten van interessante personages en de sfeer op Sicilië. Toch is er steeds een zekere spanning voelbaar en het verhaal wordt sterk afgesloten met een prikkelende cliffhanger.

Reacties op: Moordenaarsstorm

Moordenaarsstorm - Inge Ipenburg
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 19,99 Bestel het e-book € 9,99