Langzame opbouw met een ijzersterk plot

Laura19907 16 maart 2019
Zij is de enige die weet wat er gebeurd is....

Alicia zit in psychiatrische instelling, na de moird op haar man. Ze heeft hem 5 keer in het hoofd geschoten en is sindsdien in zwijgen gehuld.
Psychotherapeut Theo Faber is door haar 'geïnspireerd ', solliciteert naar een baantje in The Grove, de instelling van Alicia, en wordt aangenomen.
Het lukt Theo om haar als patiënt voor zijn therapie te krijgen en probeert de zaak te onderzoeken. Was het Alicia die haar man vermoordt heeft of toch.....

O, wat wilde ik het boek graag hebben, zowel de gehele voorflap als de achterflap sprak mij aan.
Ik heb het boek uiteindelijk zelf aangeschaft, na mislukte poging op Hebban voor de leesclub en de winactie op Bookspot.
Nu ik het boek uit heb, heb ik totaal geen spijt.
In het begin twijfelde ik nog, want deel 1 vond ik niet echt een thriller te noemen en mistte de spanning.
Bij deel 2 werd het boek beter en beter en genoot van de afwisseling tussen de dagboek van Alicia, het heden van Alicia en Theo, en het heden ( of toch niet?) tussen Theo en Kathy.
Spanning naar het plot is goed opgebouwd, want in de stukjes uit het dagboek van Alicia, komt toch naar voren dat je twijfelt of ze ook echt haar man heeft vermoord,
Maar het plot, wauw...Die zag ik totaal niet aan te komen en toen ik het las dacht ik WTF!

Ik vind het echt een top boek, en wil zeker weten weer een boek lezen.
Ik geef hem geen 5 sterren door de langzame opbouw (en Oktober van Soren Sveistrup is nog steeds mijn boek van het jaar, die wel 5 sterren kreeg ), tijdens het lezen wilde ik het boek 3 sterren geven, maar het plot was zo onverwacht en goed, dat dat een ster opzich is, dus.... 4 sterren.

Meer recensies van Laura19907