Nicole groeide op als enig kind zonder vader en sindsdien droomt ze ervan zelf ooit een groot gezin te hebben. Als ze tot haar grote vreugde merkt dat ze zwanger is, lijkt haar droom werkelijkheid te worden… tot bij een onderzoek duidelijk wordt dat haar baby een erfelijke hartafwijking heeft. Maar zij en haar man noch haar moeder zijn de oorzaak van het defecte gen. Bang en vol brandende vragen gaat Nicole naar haar moeder, die in het verleden nooit over Nicoles vader wilde praten.
Geconfronteerd met het verdriet van haar dochter begint -Marianne te vertellen: over de jaren na de Tweede Wereld-oorlog en de verbittering over alles wat Duits was die toen heerste; over haar grote liefde uit Frankrijk en de tijd die hen langzaam maar zeker uit elkaar dreef; over de grote eenzaamheid die ze sindsdien elke dag voelde. Nicole, besluit dat het tijd wordt om de wonden uit het verleden te helen en haar kind een -toekomst te geven, en ze gaat op zoek naar haar vader…

Ik werd eigenlijk verliefd op het boek door ziin uiterlijk. Ik heb een exemplaar kunnen bemachtigen waar de zij-, boven- en onderkant zijn bedrukt met klaprozen.
Dus daarom moest ik het boek gewoon kopen.
Ondanks dat ik een thriller lezer ben, sprak de korte samenvatting van het boek wel aan.
En ik begon met lezen.

Wat vond ik er van?
Het begin vind ik erg goed geschreven, het verhaal trekt je meteen mee, ondat het begint met dat het hartje van Nicole's kindje niet goed is en ze op jacht gaat naar het het hoe?
Halverwege het boek wordt het boek naar mijn idee toch echt een roman.
Een man die Nicole meteen ziet staan en haar mee uit neemt. De gedachte die Nicole hier bij heeft, aardig zoetsappig. De ex van Nicole die toch niet helemaal verdwijnt en het plot wat je al van ver ziet aankomen.

Wat ik ook jammer vind is dat er wel verwezen wordt naar de tweede wereldoorlog (ook dit genre ben ik een liefhebber van) was dit toch maar een zijlijn en hetzelfde werd steeds herhaald, namelijk dat zij een nazi is, geroepen door een bepaalde famile

Waarom dan wel 3 sterren?
1 ster is voor het mooie uiterlijk, 1 ster is voor het goede begin en de laatste ster is dat je toch wil weten hoe het afloopt met de zoektocht naar haar vader.
Dus wel tevreden met het boek, maar het blijkt maar weer dat ik toch eigenlijk de thriller genre prefereer.

Reacties op: Prachtig boek van buiten, binnenkant middelmatig

Het klaprozenjaar - Corina Bomann
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het e-book € 12,99