Goed begin naar dat is ook alles

Laura19907 05 juli 2019
Jakób, een jonge Poolse verzetsstrijder, heeft zijn aanslag op een Duitse gevechtstrein tot in de puntjes voorbereid. De trein blijkt niet gevuld met oorlogsmaterieel, maar met Joden op weg naar Auschwitz...
De zesjarige Gretl is de enige overlevende. Verteerd door schuldgevoelens neemt Jakób haar het meisje uit de trein mee. Drie jaar lang woont ze bij zijn familie, en houden Gretl en Jakób elkaars geheim verborgen. Na de oorlog stuurt Jakób haar naar Zuid-Afrika in de hoop haar een goede toekomst te geven.

Ik ben een liefhebber van oorlogsboeken of het ny waargebeurd is of niet, dus ik dacht bij dit boek: Ik heb een toppertje te pakken.

Naar mijn mening blijkt dat niet waar te zijn. Na het goede begin over de ontsnapping in de trein en het opblazen hier van door Jakob, vond ik het boek niet om door te komen.
Waarschijnlijk doordat de personages zo oppervlakkig blijven.
Zoals gezegd veelbelovend begin, maar de rest was niet mijn ding, helaas
Ik ga zeker niet nog een poging wagen aan deze schrijfster, aangezien ik mijn leestijd liever besteed aan boeken waar ik wel vrolijk van word

Meer recensies van Laura19907