Vrijspel

Laura19907 30 juni 2019
Nick Overmars werkt bij de politie en tijdens een dienst, schiet hij een jongen neer. Deze jongen zit bij een bende en heeft zijn dochter verkracht. Was het moedwil van Nick of toch echt noodweer?
En de leden van de bende zinnen op wraak!

Het begin begint meteen goed, je wordt direct het verhaal ingezogen doordat het boek start met de schietpartij.
Daarna word je eerst mee terug genomen naar het verleden.
Emma die iets gruwelijks overkomt, dus eigenlijk waarom dat Nick eventueel heel misschien moedwillig heeft geschoten.
In deel 2 lees je de afwikkeling van de schietpartij en wat de bende hun antwoord is.
Deel 3 neemt je mee naar het plot van verhaal wat zeer goed gedaan is.

Het boek heb ik in 1 ruk uitgelezen, vooral door de spanning maar ook de korte hoofdstukken en de aangename wisseling tussen de hoofdpersonen

Wat ik minder vind aan het boek, dat vooral in deel 1 van het heden naar het verleden wordt gesprongen, wat soms iets onduidelijk is.
Ook het verhaal van Ozzie was wat minder, wat vooral door de straattaal kwam, wat dan wel weer moeite kost om te lezen.

Maar het is een goed, spannend boek van naar mijn mening 1 van de betere Nederlandse schrijfsters. Dus 4 sterren!

Meer recensies van Laura19907