Must read voor opvoeders

24 april 2017
Ze was ooit één van de eerste slachtoffers van sexting. Nu heeft ze over deze ervaring een prachtig, eerlijk en kwetsbaar boek geschreven. Want hoe zit het nu met sexting? Is het de schuld van het meisje wat de foto maakt of van de jongen die het doorstuurt? Wat mij bijblijft is deze quote. 'Sexting draait niet om de schuldvraag, maar om het feit dat een vijftienjarige en een veertienjarige, zoals zoveel pubers, een inschattingsfout hebben gemaakt een geen van beide de gevolgen goed kon overzien.' Een belangrijke les en uitgangspunt voor mij als jongerenwerker en mediacoach. Blijf uit goed en fout en maak jongeren vooral bewust van risico's en gevolgen.' Een boek wat een must-have is voor ouders, docenten en opvoeders omdat het inzicht geeft in de complexe (online) leefwereld van jongeren en seksuele ontwikkeling van pubers. .

Meer recensies van