Dodelijk gekwetst ego.

leentje4trixie 16 maart 2019
Er was eens....,neen dit is niet het begin van een sprookje al begon het in 1958 wel mooi toen kwam Luc deflo op deze aardbol piepen,vele jaren later ompopt hij zich als wat later een briljant thriller auteur blijkt.Vele jaren maakte hij ons blij en kluisterde hij mij en vele anderen een paar uur in de zetel vast met weer een mooi thriller verhaal.Maar de vreselijke ziekte kanker kreeg vat op hem en op 26november 2018 sterft hij.Maar eerst maakt hij nog 4 verhalen af en het eerste daarvan heb ik nu in mijn handen.

Zoals we van Deflo gewend zijn word zijn verhaal grotendeels door de dader vertelt en kunnen we al snel als aandachtige lezer raden wie de dader is al doet hij ons of toch mij weer even twijfelen, op het waarom hij de vrouwen aanrand maar ook vermoord is het even wachten.hij vertelt vrij gedetailleerd en nauwkeurig tot het gruwelijke toe hoe de dader te werk gaat.

Een jonge man benaderd jonge rijke studentes,de eerste met zijn arm in een mitella later met zijn voet in de plaaster om zo hulpeloos over te komen en medelijden op te wekken zodat ze met hem meelopen naar zijn auto ,het begin van een gruwelijk einde.Nadia Mendonck en Dirk Deleu worden met het onderzoek belast.Het word een moeilijke zoektocht en de dader is hen lange tijd te slim af maar maakt dan toch fouten.Frappant is dat alle meisjes op elkaar gelijken,dan komt het moment dat het eerste lijk ontdekt word,gruwelijk verminkt,wat bezielt iemand om dit te doen?Ze worden letterlijk als levend speelgoed gebruikt/misbruikt.Als hij uiteindelijk word ontmaskerd en opgepakt weet hij toch weer te ontsnappen en gaat later weer ernstig in de fout.Een boswachter ontdekt hem nadat onze dader een klein misdrijf pleegt en tijdens de achtervolging valt hij de boswachter aan,hij word opgepakt maar de agenten weten niet wie hij is lang duurt dat niet Nadia Mendonck word door de dader naar het politie kantoor gevraagd en zij vertelt de agenten wie ze hebben opgepakt.Mijn recensie krijgt deze titel omdat alles begint met een gekwetst ego en natuurlijk een gestoorde persoonlijkheid.

Meer recensies van leentje4trixie