de wraak actie van een gedreven zakenman

leentje4trixie 31 maart 2019
Na een lange werkdag zit de dienst er bijna op voor Deklerck en zijn partner Ruben Klaver.Zijn collega's hebben na een intensieve speurtocht van een maand een verdachte opgepakt van een insluiping en kluizenkraak in het bedrijf van Bovend'Eerd,het gebeurde toen de zakenman op reis was en zijn vrouw is het misdrijf destijds komen aangeven.Nu staat Bovend'Eerd aan de balie en zegt dat alles een misverstand is en eist dat de verdachte word vrijgelaten Deklerk vertrouwd het niet maar kan niet anders dan de verdachte vrijlaten,de twee verlaten samen het politiekantoor.Een uur later word er een verhanging gemeld aan de Erasmusbrug,Bovend'Eerd heeft zelfmoord gepleegd.Deklerk vertrouwd het niet en voelt dat er meer achter zit maar een getuige heeft gezien hoe de zakenman alleen op de brug stond en de strop om zijn nek legt dus oordeelt de bureau chef Hakkel na het rapport van de wetsdokter dat niks verdachts oplevert dat het zelfmoord is en de zaak word gesloten.De weken die volgen zijn beide rechercheurs druk met een andere zaak maar Deklerk en Hakkel bijten zich in de zaak van de vermeende zelfmoord vast en ontdekken één en ander dat de oplossing vorm geeft als er dan nog meer zelfmoorden gebeuren is het duidelijk dat er meer aan de hand is,de ontknoping van de zaak was voor mij een verrassing.Vooral hoe het allemaal begon en daarna gelopen is en wie uiteindelijk de dader is was voor mij een complete verrassing.

Geloof je echt dat er geen dwang aan te pas kwam?
Deklerck haalde de schouders op.
Misschien hoefde hij niet gedwongen te worden,misschien zag hij zelf in dat hij geen keus had.

Bart Bovend'Eerd was een man met een geheim,zei hij.
Dat geheim kan wel eens zijn dood zijn geworden.
We komen er echter niet onderuit om ons met dat andere onderzoek bezig te houden.
Maar als we de komende tijd een gaatje vinden,wil ik toch eens met wat mensen praten.

Verrassend boek , verrassende ontknoping,het boek is zeker een aanrader.

Meer recensies van leentje4trixie