Het is lang geleden dat ik zon spannend boek heb gelezen in dit genre. Het boek kwam wel langzaam op gang, dit komt, naar mijn idee, doordat je even moeten wennen aan de bepaalde woorden die gebruikt worden zoals klunk, geerpok, nobie en sjakkels.

Het verhaal wordt vanuit Thomas verteld. Hij komt in een voor hem onbekende wereld terecht en als lezer weer je net zoveel als Thomas, niks. Hij herinnert zich wel dingen maar niet met gezichten of situaties erbij en dat is vreemd. Hoe verder het verhaal vordert des te meer er duidelijk wordt, voor zover dat in deze situatie mogelijk is. dit zorgt naar mijn idee voor de spanning in het boek.

ik zal niet neerzetten of ze wel of niet uit het labyrint weten te ontsnappen maar het boek gaat verder in deel 2 waarin ze jongens voor nog meer proeven komen te staan.

ik heb de film nog niet gezien maar dat ga ik komend weekend doen. Vaak valt de film tegen als je het boek hebt gelezen dus ik ben benieuwd. Ik ben vooral benieuwd naar hoe ze de grievers hebben gemaakt.

Reacties op: Spannend young adult boek

Bestel dit ebook vanaf  €7,99 bij

Bestel dit luisterboek voor  €11,99 bij