misbaar

leesvriendin 19 maart 2019
Zeldzaam weerzinwekkend boek: ik heb zelden met zoveel dedain over een verstandelijk gehandicapte gelezen.
Het geleuter dat het ev. "functioneel" zou zijn voor de verhaallijn is heel goedkoop en onwaar.
Vroeger aan een paar van deze mensen muziekles gegeven en prachtige uren met hen beleefd. Hun talenten liggen soms op een ander vlak en vooral hun zachtaardigheid is me bijgebleven. Samen met vriendelijkheid en levensmoed.
Hoe Verhulst over vrouwen schrijft is ook zó van laag allooi en mensonwaardig.
Ik vroeg en vraag me af, wat er op het mentale vlak aan schrijver mankeert, dat hij tot zo'n draak van een boek is gekomen, want uit zijn geest is dit misbaksel ontsproten. Als 0 sterren had bestaan, had ik dat gegeven.
Aan deze review is niets ongepast, die is juist bijzonder passend bij mij na zoveel weerzin en ergernis over een boek. Dat schrijver bekend is, doet daar niets aan af noch het aantal volgers.
Onbegrijpelijk dat dit bij de Stichting of de uitgeverij doorgang had! Een zeldzaam naar boek.

Meer recensies van leesvriendin