Voor de meisjes van Heleen van der Kemp gaat over het leven van familie Vermeer.
Zoon Leonard is succesvol advocaat en is getrouwd met Joyce, wanneer zij er achter komt dat ze zwanger is eist hij een abortus. Zus Anna is acupuncturiste met een eigen praktijk en leeft een teruggetrokken leven, wat ze prima vindt. Jongste broer Jean is gescheiden en heeft 2 dochtertjes, Sophie en Charlotte. Vader Manfred is terminaal ziek en probeert zijn familie bij elkaar te houden.

Dan spelen Karel en Kim een rol in het verhaal. Karel is een crimineel en gaat met zijn vriendin naar een safehouse omdat hij kroongetuige is . Hij lijkt sprekend op Leonard. Wanneer Leonard per ongeluk wordt aangezien voor Karel wordt hij neergeschoten en komt in het ziekenhuis terecht. Karel en Kim spelen hierdoor ongewild een rol in het verhaal over familie Vermeer.

Langzaam maar zeker komt het dramatische familiegeheim naar voren. De proloog lijkt in eerste instantie niet veel met het verhaal te maken te hebben, maar niets is minder waar. Het boek wordt omschreven als thriller. Ik heb het luisterboek geluisterd, mogelijk dat als ik het boek zelf gelezen had dat ik de spanning meer had gevoeld. Naarmate de ontknoping nadert wordt het verhaal spannender. Doordat bij het voorlezen wat pauzes worden ingelast, bouwt de spanning naar het einde op. Daarnaast krijgt door deze pauzes het afschuwelijke familiegeheim de kans om onder je huid te kruipen.

Van mij krijgt het boek 3 sterren.

Reacties op: Familiedrama voor de meisjes

Voor de meisjes - Heleen van der Kemp
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 19,99 Bestel het e-book € 12,99