13 oktober 2011
Geheime geldstromen in het Irak van na Saddam, spookrekeningen die geld witwassen, terrorisme en diefstal met grote gevolgen zijn de ingrediënten van deze spannende thriller. Oud-politiecommissaris Ruiz wordt beroofd; als hij de dievegge achterna gaat, blijkt dat zij bij een andere beroving iets heeft gevonden. Hierdoor lopen zowel haar eigen leven als dat van Ruiz gevaar. In Irak ontdekt een journalist dat geld dat voor de wederopbouw is bestemd, wordt gestolen. En een Engelse bankier verdwijnt spoorloos als hij iets onregelmatigs op het spoor komt. Deze drie lijnen worden in afwisselende hoofdstukken gevolgd en komen uiteindelijk bij elkaar uit. Zowel de CIA als politie blijken dubbele agenda’s te hebben. Het verhaal is erg spannend, maar ook best ingewikkeld, maar ondanks dat vind ik het het beste boek wat deze auteur geschreven heeft!
Hij krijgt van mij dan ook 5 sterren!

Meer recensies van