Weinig spanning

31 oktober 2014
Op de eerste schooldag van een nieuw les jaar komt de 15 jarige Laura niet opdagen en al snel heeft iedereen die in Palokaski woont een eigen oordeel over haar verdwijning.

Miia Pohjavirta is een nieuw aangestelde remedial teacher ( een lerares die de jeugd in het gareel moet zien te krijgen binnen de klaslokalen)aan haar eigen oude basisschool, haar broer Nikke is daar ook werkzaam als school-psycholoog.

Als na de verdwijning van Laura alle verdenking op Nikke valt gaat Miia op onderzoek uit om vast te kunnen stellen dat haar broer onschuldig is.

Als blijkt dat de zaak van Laura veel overeenkomsten vertoond met de verdwijning van hun beider zusje Venla, komt er voor zowel Nikke als Miia een hoop oud zeer naar boven.De beide meisjes waren niet alleen even oud, ze hadden nog meer overeenkomsten.

Dit boek is geschreven door een groep Finse scriptschrijvers onder het pseudoniem J.K. Johanssen en is het eerste deel van wat een trilogie moet gaan worden.

Hopelijk zijn de twee volgende delen spannender en onderhoudender dan dit eerste deel, wat weinig inhoud heeft. Misschien spreekt het de doelgroep voor wie dit boek bedoeld is: Young Adults meer aan, dan de wat meer volwassener lezer.

Voor de auteurs hoop ik dat de YA meer plezier zullen beleven aan een boek waarvan het verhaal wat voort kabbelt en de losse draadjes blijkbaar in een volgend deel onthuld zullen worden..

Maar smaken verschillen gelukkig... daarom krijgt dit boek van mij toch nog 3 sterren..

Meer recensies van