12 december 2011
Niemand gelooft Catherine als ze wordt bedreigd door haar aantrekkelijke vriend Lee. Hij probeert absolute controle over haar leven te krijgen en manipuleert haar vrienden. Volledig op zichzelf teruggeworpen, bedenkt ze een plan om te ontsnappen aan haar dubieuze geliefde – een plan dat ze ternauwernood overleeft.

Enkele jaren later probeert Catherine in een andere stad haar leven opnieuw op te bouwen en het verleden achter zich te laten. Langzaam maar zeker leert ze weer in zichzelf te vertrouwen en krijgt ze haar dwangmatige obsessies onder controle. Maar altijd blijft de angst bestaan dat ze Lee ergens weer zal tegenkomen.

Toen ik eenmaal in dit boek begonnen was kon ik het met moeite wegleggen.. De spanning loopt per bladzijde op..
Wat ik heel knap van deze schrijfster vind is dat ze het onderwerp huiselijk geweld ingetogen en zorgvuldig beschrijft.
Niet overdreven of opgeblazen.. De achterkant van het boek vermeld dat de schrijfster misdaadanaliste is bij de Britse politie , haar ervaringen heeft ze dan ook voor dit boek gebruikt!
Dit is haar debuut.. wat kijk ik uit naar haar volgende boek!! Jammer dat ik maar 5 sterren mag geven..

NB: Ook in dit boek komt naar voren dat vaak de omgeving van het slachtoffer niet wil of kan begrijpen dat haar partner
haar dit aangedaan heeft.

Vanmorgen stond een stukje in het AD.. De directeur van het Gelredrôme heeft zijn vrouw vermoord..En dit was de reactie van hun omgeving:

Vrienden en collega's hebben met verbijstering gereageerd. Het gezin staat bekend als erg gelukkig en de ouders waren zeer actief in de buurt en voor hun kinderen. 'We zijn met stomheid geslagen,' vertelt een vriend. 'Hij was altijd zo lief, zo vriendelijk en erg succesvol. We hebben gewoon geen idee waar dit vandaan is gekomen. Zij was al even leuk en vrolijk.
Wie Waarheen je ook vlucht leest begrijpt wat ik bedoel..

Meer recensies van