Na Rusteloos land, het debuut van Belinda Bauer is Wat dood is, haar vierde thriller en wat voor één!

We maken kennis met Samuel Galen, een locked-in patiënt,die denkt een moord heeft zien plegen op de man die naast hem in het ziekenhuis ligt.Maar helaas kan hij dat niet vertellen,opgesloten in zichzelf zoals hij daar ligt, niet kan praten, niet kan bewegen..

Maar de hoofdfiguur in het boek is Patrick Fort, een jongen die autistisch is en een obsessie voor de dood heeft. Het syndroom is er schuld aan dat hij geen emoties kent, zich ook niet kan verplaatsen in de emoties van andere mensen. De schrijfster weet het karakter van Patrick mooi neer te zetten, soms ontroerend, soms met een glimlach.

Na jaren meldt Patrick zich aan op de universiteit voor de studie Anatomie. Gezien het feit dat hij overal het fijne van wil weten is de autopsieafdeling voor hem een schot in de roos.Nu kan hij eindelijk vaststellen waar de kadavers aan zijn overleden.

Tot hij bij een autopsie iets vreemds vind , iets wat niet aansluit bij de doodsoorzaak die de patholoog had vastgesteld.Patrick kan zich hier niet bij neerleggen, maar wie zal hem geloven?

Uiteindelijk komt Patrick via de dochter van de vermoorde patiënt erachter dat hij inderdaad gelijk had, dat de doodsoorzaak die de patholoog vast had gesteld niet klopte.

Als je als lezer denkt dat je een geweldig einde kan verwachten, klopt dat, maar toch heeft Belinda nog een verrassing in petto..

Een happy (?) end die niemand zal verwachten.. maar o zo mooi bij het karakter van Patrick past!

Reacties op: Sterk verhaal

Bestel het boek bij Libris vanaf 10,00 Bestel het ebook bij Libris voor 7,99