06 augustus 2011
Het is januari, de stad Portland gaat gebukt onder hevige regenval en de dijken staan op springen. Tientallen mensen zijn verdronken in het woeste water van de Willamette rivier. Wanneer de lijkschouwer de laatste drenkeling onderzoekt, ontdekt hij dat ze niet is verdronken, maar is vermoord voordat ze in het water terechtkwam. Al snel worden er meer slachtoffers gevonden en realiseert rechercheur Archie Sheridan zich dat een seriemoordenaar de straten van Portland onveilig maakt.

Journalist Susan Ward duikt meteen in het verhaal van de seriemoordenaar, maar moet ook een andere mysterie ontrafelen. De overstroming heeft het stoffelijk overschot van een man blootgelegd die waarschijnlijk is overleden tijdens de vorige grote overstroming van Portland, zestig jaar geleden. Wat zijn de verbanden tussen de nieuwe doden en het zestig jaar oude lichaam? Sommige geheimen zijn zo angstaanjagend dat ze maar beter verborgen kunnen blijven...

Archie is terug en is dolblij dat Gretchen achter slot en grendel zit. Maar de rust is niet van lange duur. Gelukkig krijgt Archie hulp van onverwachte hoek, maar zijn ze op tijd om deze moordenaar te stoppen?

Cain kennen we van eerdere thrillers met Gretchen in de hoofdrol, wat een geweldig personage was dat toch. Zondvloed gaat helaas zonder Gretchen verder en dat is erg jammer. Cain kan de spanning niet zo weergeven en opbouwen als haar vorige thrillers. Leuk vermaak, niks meer en niks minder.

Meer recensies van