Alweer een Must-read van Judith Visser

06 september 2016
Judith Visser, een thriller schrijfster in hart en nieren komt met haar eerste roman: In Seizoen. Ik was heel erg benieuwd naar dit boek en deed daarom mee aan de leesclub. Zou deze roman even goed zijn als haar vorige boeken?

In Seizoenen gaat over Annabel en haar zoon David. Annabel heeft Kanker en geeft de strijd niet op. Na dat ze in het Daniel Den Hoed uitbehandeld is gaat ze samen met David richting Belgiƫ voor een tweede kans.

Dit boek is deels autobiografisch en misschien komt het daardoor nog harder binnen. Het sleept je mee, kanker is een strijd en die strijd voer je niet alleen. Samen met David gaat Annabel de strijd aan. De karakters zijn goed en realistisch uitgewerkt. Zo realistisch dat David mij op een gegeven moment erg ging irriteren. Naast de strijd die ze samen aangaan hebben ze ook beide hun verhaallijn. Ze gaan terug in het verleden en proberen af te rekenen/ in het reine te komen met wat zich daar heeft afgespeeld.

Zoals Judith Visser vaker doet is ook dit boek opgebouwd uit twee verhaallijnen die in elkaar over lopen en uiteindelijk naar elkaar toe lopen. Dit maakt het verhaal spannend ondanks dat het geen thriller is. Het houdt het verhaal vlot en het geeft je het gevoel dat je snel verder moet lezen.

Als je het mij vraagt een must read. Dit boek is spannend en meeslepend. Ik heb het niet drooggehouden tijden het lezen van dit boek. Het kwam binnen en liet mij niet snel los.

Meer recensies van