Lidy Tienhoven 05 januari 2013
Ik heb dit boek voor de leesblind van CZ met heel veel plezier gelezen. Kunstroof is een mooi boek, maar voor mij geen thriller. Het is naar mijn gevoel meer een misdaadroman.
Het is echter wel een goed boek dat met veel humor en een degelijke kennis van zaken is geschreven. De schrijver heeft de research zeer goed op orde gehad. De personages in het boek zijn goed en zeer uitgebreid beschreven, helaas ook degene die slechts een kleine rol in het gehele verhaal vertolken. Door dit soort lange omschrijvingen wordt de vaart en de spanning uit het verhaal gehaa
D.
Wel zit er een hele duidelijke opbouw in het boek en het toewenken naar een plant. Alleen was de plot geen verrassing meer. Jammer.
De vele Franse en Belgische woorden/ zinnen hebben mij in dit boek totaal niet gestoord. Je weet dat de schrijver een Belgische achtergrond heeft.

Al met al een goed boek dat voor de toekomst van de schrijver Raymond Rombout veel doet beloven.
Ik kijk dan ook zeker uit naar een volgend boek. Ook om te zien of de schrijver gegroeid is in zijn werk.