6 maanden...

lien Gautiers 11 januari 2018
Echt waar, 6 maanden heb ik erover gedaan om dit boek uiteindelijk uit te lezen. Ik ben er in juni vorig jaar in begonnen maar vanaf het begin vond ik het moeilijk om te weten wie wie was en éénmaal ik dat doorhad, vond ik het saai, vanwege de vele herhalingen.
Het boek werd de hemel ingeprezen en omdat er dan ook nog een leesclub startte, was ik toch van plan om het uit te lezen. Ondertussen las ik andere boeken voor eigen leesclubs of reviews maar op het einde van vorig jaar nam ik vol goede moed het boek terug op om het uit te lezen, zodat het klaar was.

4 personen vertellen op hun eigen manier een shooting in een school. Die shooting duurt 54 minuten, vandaar de titel.
Pas halverwege kreeg ik de relaties van de vertellende personen onderling meer te weten.
Ik denk dat het een Young Adult verhaal is en misschien ben ik "te oud" om dit soort boek te lezen?
Er komen zoveel onwaarschijnlijkheden in voor dat het voor mij "kinderachtig" leek. Als je midden in een gijzeling zit, als er 39 doden/gewonden zijn, dan hou je je niet bezig met verliefdheid of andere gevoelens hieromtrent, dan ben je gewoon bang! Dat heb je teveel adrenaline, dan denk je niet meer nuchter.
Nu ja, het boek is uit, ik ben blij dat het weg kan.
Ik hoopte op nog een speciaal of spannend plot, maar dat kwam dan ook niet! ...

Misschien is het voor tieners wel spannend om te lezen en is het gewoon niet voor mij weggelegd, daarom krijgt het verhaal toch nog 2 sterren.

Meer recensies van lien Gautiers