Recensie De kleine blonde dood

15 december 2010
Ik weet weer precies waarom dit een van mijn favoriete boeken is. Het sleept me mee vanaf de eerste zin. Mickey, Boudewijn, Mieke, het zijn voor mij allemaal personages die tot leven komen. Personages die in de film zijn zoals ik me in het boek doe voorstellen. Büch had een hele fijn manier van beschrijven, iets dat ik misschien nog meer waardeer dan het verhaal. Maar ook het verhaal. Vooral in de film kon ik het niet drooghouden bij Antonies woorden: 'Ik ga toch niet zomaar dood, daar moet je eerst heel oud voor worden.' Tranen liepen bij die scene over mijn wangen. Prachtig boek dat geschreven is door een enorm intigrerende man. Een boek dat ik zeker nog vaker ga lezen!