Recensie De zondares

08 september 2011
Deze reactie bevat spoilers, selecteer de tekst om de spoilers te lezen. Gisteren heb ik in de trein de laatste 50 bladzijden van dit boek gelezen. Inmiddels zat ik zo enorm diep in het boek dat de angst dat ik Eindhoven voorbij zou rijden in me opkwam. Ik heb echt genoten van de laatste pagina's. De spanning druipte ervan af en de ontknoping was enorm onverwachts.

Dat Jane met Dean zou trouwen wist ik helaas al, ik had de flaptekst van Zustermoord gelezen en daar stond een spoiler. Desalniettemin vind ik dit wel een leuke ontwikkeling. Dat die dokter met het paardenstaartje de moordenaar was, zag ik ook echt niet aankomen, net als de ramp die zich in Bara had voldaan. De verliefdheid van Maura op Bophy vond ik erg interessant, ik moest wel even slikken toen ik las dat ze hem ging loslaten. In het begin vond ik Maura zo enorm kil tegen Victor, maar nu vind ik dat hij die kille Maura wel verdiende. Hij had op zijn minst eerlijk tegen haar kunnen zijn!