Recensie Voor altijd (Love, Rosie)

27 mei 2010
Deze reactie bevat spoilers, selecteer de tekst om de spoilers te lezen. Voor altijd is even wennen in het begin. Er komen alleen mailtjes, brieven en sms'jes in voor. Doordat de hoofdpersonen en erg open band naar elkaar toe hebben, ontstaat er een mooi maar ook ontroerend liefdesverhaal. Een verhaal dat niets nieuws is en misschien standaard is te noemen. Maar de aparte stijl maakt het interessant. Sowieso vind ik verhalen in meervoudig perspectief altijd het leukst. Als een persoon aan het woord is, ben ik vaak toch wel sceptisch.. Maar dit is leuk en heerlijk voor tussendoor. Voor je het weet ben je er weer doorheen, iets dat me vandaag nog wel zal overkomen.

Het verhaal gaat over Rosie en Alex. Zij zijn al vanaf hun vierde levensjaar vrienden en kunnen dan ook echt niet zonder elkaar. Het verhaal beslaat heel wat jaren en dat vind ik soms wel jammer. Voor je het weet zit je weer vier jaar verder in het leven van deze twee mensen. Ze houden van elkaar, dat merk je aan alles wat ze doen en zeggen. Maar het lot bepaald anders. Rosie wordt zwanger van een andere man en Alex trouwt met een Amerikaanse. Toch blijven ze contact houden en lijkt het geluk ze toch mee te zitten. Maar lijkt dat alleen maar, of wordt het ooit nog werkelijkheid?