Een heerlijk vakantieboek

Linda 02 juli 2019
Vorig jaar las ik, met veel plezier, voor het eerst een boek van Charlotte de Monchy namelijk Eens gegeven. Ik heb uitgekeken naar het volgende boek, Nee heb je.

NEE HEB JE
Bobbie en haar zus Lauren waren heel close totdat ze op de begrafenis van hun buurmeisje ruzie krijgen.

We spraken elkaar daarna een tijdje niet. Hoe langer dat duurde, hoe moeilijker het werd om weer contact op te nemen. Lauren verhuisde naar Bali. Uiteindelijk hebben we elkaar noot meer gesproken.
Negen jaar is een lange tijd.

Omdat Bobbie overspannen is krijgt stuurt haar baas haar drie maanden naar Bali, wel met een missie natuurlijk!

Wilkerson Real Estate heeft daar grond gekocht. Op het intranet stond een vacature. Ze zoeken iemand die ter plekke alle papierwerk kan regelen en ik ben daar de perfecte persoon voor. Nico was dat met mij eens. En aangezien ik geen nieuw project toegewezen heb gekregen en mijn zus daar woont, kan ik werk en een eventueel weerzien combineren.

Helaas pakt het weerzien en de klus anders uit dan ze verwachtte. Haar zus zit niet op haar te wachten en Samuel Kranendonk, de plaatselijke eigenaar van de surfschool, wil zijn grond niet verkopen. Vervolgens besluit Bobbie om surflessen bij hem te nemen. Ondanks het feit dat ze negen jaar niet meer gezwommen heeft.

CONCLUSIE
Dit verhaal heeft mij meerdere keren aan het lachen gemaakt. Daarnaast zit het vol met romance en worden serieuze problemen niet gemeden. Wat precies het geheim van Charlotte de Monchy is weet ik niet, maar met Nee heb je heeft ze alweer een heerlijk boek afgeleverd. Ze weet een actueel thema probleemloos naast de romance te presenteren. Een prima boek voor de zomervakantie!

Meer recensies van Linda