Breekpunt, een boek vol spanning

Het boek zelf ziet er lekker sportief uit en nodigt zeker uit om te gaan lezen vanwege de vrolijke kaft. Deze is voorzien van een prachtige illustratie van Joke Eikenaar en laat de drie hoofdpersonages van het verhaal zien. Breekpunt is geschikt voor kinderen vanaf 10 jaar die dol zijn op sport. Onze tweeling is echter 4,5 jaar maar vinden het zeker een mooi verhaal om naar te luisteren dus ook voor jongere sportfanaten is het een aanrader. Het verhaal gaat over twee beste vrienden Mats en Stan die beiden erg goed zijn in tennis. Beiden willen ze graag mee op tenniskamp, maar dit kunnen ze alleen bereiken door elkaar te verslaan in de finale van het tennistoernooi. Mats lijkt alles goed voor elkaar te hebben tot zijn hond Jelle verdwijnt en zijn droom in duigen lijkt te vallen. Dan gebeurt er iets onverwachts, Mats krijgt een telefoontje dat hij toch naar het tenniskamp mag, en daar start hun avontuur. Op het tenniskamp gebeuren er ineens de meest vreemde dingen en de jongens gaan op onderzoek uit. Breekpunt is een boek dat je bijna niet weg kunt leggen vanwege de spannende dingen die Mats en Stan beleven. Het boek is een echte aanrader en is zeker een leuke cadeautip, zowel om te vragen als om zelf aan iemand cadeau te doen. Mocht je de kans krijgen zou ik het ook zeker eens (voor)lezen.

Meer recensies van Linda Raaijmakers