Op de achterflap staat te lezen dat Andree (let op: dit is een vrouw) haar minnaar Tony en hun beide echtgenoten laat boeten voor hun 'verschroeiende passie'. Die passie vind ik niet erg sterk overkomen in het boek. Hun geheime relatie wordt beklemmend met desastreuze gevolgen, maar ik vind dat het niet zo sterk overkomt in het verhaal. Je voelt op je klompen aan dat Tony, die zijn lieve vrouw bedriegt, gestraft gaat worden. Beklemmend is ook het wonen in een dorp. Hoe blijkt dat iedereen in het dorp wist dat er een verhouding gaande was, terwijl de twee minnaars dachten elkaar telkens in het diepste geheim te ontmoeten. Acht keer in totaal, waarvan maar een keer kort beschreven wordt. Die ene keer wordt tot vervelens toe herhaald in de rechtszaal, omdat Tony beschuldigd wordt van moord.
Het verhaal speelt zich in Frankrijk af. Ik lees in de biografie van de Franstalige Belgische schrijver dat hij vele korte verhalen heeft geschreven. Dit boek is naar mijn mening eigenlijk een 'te lang' kort verhaal.
Nergens vind ik het verhaal echt spannend worden. De opmaak van het boek zorgt ervoor dat er korte zinnen ontstaan hetgeen wel makkelijk leest.

Reacties op: Verschroeiende passie?

Bestel het boek bij Libris vanaf 15,00 Bestel het ebook bij Libris voor 12,99
Bestel het boek bij Blz. vanaf 15,00 Bestel het ebook bij Blz. voor 12,99