Leuk, maar kort.

Lisa ter Maat 24 november 2015
Ik heb de hele serie al gelezen behalve dit boek niet. Alle covers van de boeken vind ik erg tof en deze cover is ook weer zo super!
Na het lezen van alle boeken ben je best wel nieuwsgierig hoe verder alles is afgelopen en ook hoe de eerste selectie is gegaan. Dit kun je terug vinden in dit boek zoals de achtertekst het beschrijft.
De titel zegt ookal genoeg dit boek gaat vooral over Amberly en Marlee. Je leest als eerst het verhaal van Amberly en Clarkson de ouders van Maxon. En daarna lees je hoe het verder is gegaan met Marlee. Na het lezen van het verhaal van Amberly vond ik het erg jammer dat het was afgelopen. Je wist al wel dat ze gekozen werd maar het leek mij best leuk om allemaal te weten hoe en wat er nou allemaal ging gebeuren en was gebeurd. Want je leest dat de koning en koningin er niet blij mee zijn dat Amberly een lagere kaste heeft.

Na het lezen van het verhaal van Marlee en Carter wou ik hier van ook meer. Maar dit was de keuze van de schrijfster om het zo kort te houden. Liever had ik gezien dat het verhaal toch nog zo’n honderd bladzijdes meer had gehad.
Marlee is de favoriet van alle mensen en ze hopen dat zij de nieuwe koningin wordt. Maar Marlee en Maxon komen er al snel achter dat ze niks voor elkaar voelen. Ze wordt al snel verliefd op de lijfwacht genaamd Carter.
Je leest hier trouwens ook een hele andere kant van Maxon zoiets had ik ook graag terug gezien in de serie zelf.

Ook is het erg leuk om te lezen hoe het af is gelopen met Kriss, Natalie en Elise. Zo weet je toch nog een beetje hoe het is geëindigd met hun. Verder stonden in het boek hier en daar een aantal foutjes maar misschien heb ik gewoon een oudere druk in handen dan de rest. Maar vond het wel erg vervelend. De meeste zeggen ook dat ze daarom in het Engels lezen maarja. Engels lezen blijft voor mij erg lastig.

Meer recensies van Lisa ter Maat