In dit boek neemt Cathinca de lezer mee op reis naar een magische wereld. Deze wereld heeft ze al eerder laten zien in “De vrouwe van Mydrin”. Deze moet ik nog lezen, maar dit boek is zeker een goede motivatie om dat te gaan doen.

In De held van Anwyn ontmoetten we Pwyll, hij een prins is. Tijdens het jagen loopt hij Anwyn tegen het lijf, hij is de machtige koning van het andere rijk.
Je beleeft dit avontuur in het perspectief van Pwyll, maar ook door dat van Rhiannon.

Pwyll is een prins, hij heeft blond haar, grijze ogen en is pezig gebouwd. Hij heeft zijn normen en waarden en hij houd hier stevig aan vast.
Rhiannon is een meisje die meteen door heeft dat Anwyn niet zichzelf is. Ze heeft een speciale gaven maar wordt omdat ze zo jong is niet gehoord. Ze is vindingrijk en als ze iets wilt werkt ze daarvoor.

Het boek is vlot geschreven en begint meteen met een gebeurtenis die boeiend is.
Voor mij had het best iets meer diepgang mogen hebben want er word veel maar globaal beschreven. Een stukje meer world building had ook gemogen want helaas baande ik me niet helemaal in de andere-wereld. Het verhaal idee vind ik echter wel fantastisch. De personages zijn goed mee te identificeren en toegankelijk voor de lezer.

Lang Verhaal Kort

Een verhaal wat leuk is, alleen naar mijn idee niet goed uitgewerkt. Had graag zelf meer gelezen erover en meer geweten over Pwyll en Rhiannon. Ook had ik graag geweten wat er gebeurde toen er ineens een grote tijdsprong werd gemaakt. De schrijfstijl lees fijn en de personages kan iedereen zich wel in vinden. In deze categorie van mythen zou ik zeker graag meer lezen. Alleen hoe je de namen echt goed uitspreekt blijft lastig, de uitspraak lijst was daarom heel handig. Deze zat achterin het boek.

Reacties op: Leuk!

De held van Anwyn - Cathinca van Sprundel