Zomer in het Kunstcafé is anders dan ik had verwacht van een feelgood boek. Dit verhaal wordt vertelt vanuit het perspectief van Lucy, zij is een vrouw van begin 30 met een maatje meer (lees ongeveer maar 42). Haar persoonlijkheid is heel toegankelijk en zelf identificeerde ik me heel goed met haar. Lucy is toegankelijk en ze laat veel emoties zien die bij bijna elk persoon wel voorkomen.

Ash is de andere persoon waardoor je het verhaal leest. Hij wordt in het begin als vrij bot omschreven maar naar mate het verhaal vordert en je meer in zijn perspectief leest en zijn situatie meer ziet begrijp je hem ook helemaal. Hij is vind ik ook toegankelijk en je groeit naar hem toe.

Deze feelgood is in tegenstelling tot Zomer in Carrick park veel diepgaander en de personages zijn veel volwassener. Dit boek heeft me op veel manieren verrast en ook geroerd omdat veel momenten heel herkenbaar zijn voor mij. Dit zal ook wel zo zijn voor andere mensen die een toxische vriend(in) hebben gehad.

Zomer in het kunstcafé is niet alleen maar overdreven happy en alles om de lezer een goed gevoel te geven, maar laat ook stukken verdriet zijn en hoe de personages hier mee omgaan en ook groeien als persoon. Uiteindelijk komt natuurlijk alles goed en houd je als lezer een voldaan gevoel over.

Van deze auteur zou ik het super leuk vinden in de toekomst meer boeken te lezen van Choc Lit NL.

Lang Verhaal Kort

Zomer in het kunstcafé is een verrassend herkenbaar boek met situaties waar ieder persoon in terecht kan komen. De personages zijn heel goed uitgewerkt en hebben veel diepgang. Er zit verdriet, liefde en verraad in het boek maar je blijft als lezer aan het eind achter met een goed gevoel.

Reacties op: Origineel verhaal, goed geschreven

Zomer in het kunstcafé - Sue Mcdonagh
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 15,00