Beklemmend goed boek

Liz Hartevelt 08 december 2017
Marieke Nijkamp kende ik al van haar indrukwekkende 54 minuten dat over een school shooting gaat. Grappig is dat Marieke Nederlands schrijft, maar haar boek eerst in het Engels uitkwam. Dat is ook het geval met Voor ik je loslaat.

Als je verwacht dat Voor ik je loslaat lijkt op 54 minuten dan heb je het mis. Het is totaal niet anders, maar daarom niet minder goed. Wat mij betreft is Voor ik je loslaat zelfs nog beter. In het hele boek zit een onderhuidse spanning die Marieke perfect beschrijft, een beklemmende sfeer. Ik wilde ook alleen maar door blijven lezen om te weten hoe het zou eindigen, of Corey uiteindelijk de antwoorden op haar vragen zou vinden.

Het is geen boek dat je maar even vluchtig doorleest, want als je er niet met je hoofd bij blijft, kun je de draad af en toe kwijtraken, omdat het zo vreemd is. Af en toe dacht ik ook echt: is dit echt of droomt ze het?

Corey bleef voor mij wat vlak en het was duidelijk ook meer gericht op plotontwikkeling dan op personageontwikkeling. Dat was ook niet erg, want het is een Young Adult thriller en bij thrillers past plotontwikkeling meer.

Voor ik je loslaat kreeg ik dus als recensie-exemplaar, maar het heeft mijn mening absoluut niet beïnvloedt.

De hele recensie vind je dinsdag op www.pluizenbol.nl.

Meer recensies van Liz Hartevelt