Het luisterboek

18 oktober 2017
Het was voor mij de eerste keer dat ik een luisterboek geluisterd heb. Een fijne stem die het verhaal van de huurmoeder op een kalme manier verteld. Het gaat over Lisa en haar zoon Marlon. Ze wonen samen in de aula van een begraafplaats, maar op sommige momenten wordt Lisa ingehuurd door mensen als huurmoeder. Ze gaat dan doordeweeks in het nieuwe huis wonen met haar zoontje. Zo ook wanneer ze bij Fred terecht komt. Fred woont samen Lot en Victor in een groot landhuis. Je merkt direct dat er iets niet helemaal klopt. Wat dat dan precies is kom je pas later achter. Wanneer Lisa en Marlon in het weekend 'thuis' zijn, hebben ze veel contact met de persoon die verantwoordelijk is voor het onderhoud van de begraafplaats. Hij heeft hen namelijk onderdak geboden toen ze moesten vluchten. Ik vind het echt een heel bijzonder boek. In eerste instantie was ik ervan overtuigd dat er iets niet helemaal pluis was met Lisa (of eigenlijk Mascha...). Later leer je ook haar verleden kennen en snap je de keuzes die ze maakt. Ik liep met mijn telefoon door het huis om de laatste pagina's zo snel mogelijk te beluisteren.

Meer recensies van