Lang leve de liefde

02 oktober 2017
Een hele fijne chicklit die ontzettend makkelijk wegleest. Ik moest bij bepaalde stukken denken aan de serie 'girlmore girls'. Terwijl heel veel aspecten niet overeen kwamen, moesten ik er toch vaak aan denken. Je krijgt een kijkje in het leven van Lily die in een klein dorpje woont. Lily heeft haar vader nooit ontmoet en haar moeder is lang geleden overleden. Ze is na het overlijden van haar moeder bij de beste vriendin van haar moeder gaan wonen. Ook haar vroegere babysitter woont in de buurt, waar ze nog steeds veel contact mee heeft. Op een dag komt Lily bij Patsy (babysitter) in de kapperszaak. Ze heeft van Dan (broer van Patsy) gehoord dat hij de kaartjes voor Beyoncé, verassing voor Patsy, nog op zijn kamer liggen en ze moest deze redden. Patsy wil raar genoeg haar sleutels niet afgeven en daarom gaat ze maar zelf op onderzoek uit. Terwijl ze aankomt in het huis van Patsy is er nog iemand binnen, Eddie de superster die de pers wil ontwijken. Ze raken aan de praat en komen steeds dichter bij elkaar. Omdat ze steeds meer met Eddie omgaat komt ze ook in de bladen terecht. Hierdoor wil haar biologische vader ook contact met haar opnemen, wat niet heel soepel verloopt. Liefde, vriendschap, humor, familiebanden, verdriet komen allemaal terug in dit toffe boek van Jill Mansell.

Meer recensies van